Cerita Lawak 1 – Drakula

Pada suatu hari, drakula dibunuh dan dia telah dibawa berjumpa ahli sihir………

AHLI SIHIR : Saya akan beri kamu satu peluang untuk menebus semua dosa yang telah kamu lakukan. Saya akan hantar kamu balik ke bumi, TETAPI kamu tidak akan berupa manusia. Kamu hanya akan dijelmakan menjadi “benda” bernyawa. Jadi apa kamu pilih?

DRAKULA : Saya nak menjadi BENDA YANG BERSAYAP DAN MENGHISAP DARAH, heh….heh…heh….

Drakula ditukarkan menjadi KELAWAR PONTIANAK dan terbang semula ke bumi menghisap darah. Sekali lagi dia dibunuh dan dibawa menghadap ahli sihir.

AHLI SIHIR : Saya akan memberi satu lagi peluang, tapi bukan manusia atau kelawar. Jadi apa pilihan kamu?

DRAKULA : Saya nak jadi jugak BENDA HIDUP BERSAYAP DAN HISAP DARAH !..

Lalu drakula ditukarkan menjadi NYAMUK. Suatu hari dia dibunuh lagi. Drakula terasa bodoh sangat bila berhadapan dengan ahli sihir buat kali ketiga.

AHLI SIHIR : Saya akan memberi kamu peluang terakhir, tapi kali ini BENDA YANG TIDAK BERNYAWA. So, apa dia kali ini?

DRAKULA : ok, ok …….tukarkan saya kepada BENDA TAK BERNYAWA, BERSAYAP DAN HISAP DARAH…… he he he…

” TAK ADA MASALAH !!! “, kata ahli sihir dan terus menukar Drakula menjadi Tuala Wanita KOTEX MAXI PAD…

Otak Albert Einstein yang telah diawet

London –  Organ otak milik ahli fizik terkenal, Albert Einstein dipamerkan kepada orang ramai di Wellcome Collection museum di London, Britain.  Spesimen itu disediakan oleh Doktor Thomas Harvey yang bertugas di hospital tempat Einstein meninggal dunia pada 1955. Albert Einstein juga pernah memengi Hadiah Nobel pada tahun 1991.

Program ini juga memamerkan tengkorak berusia  3000 tahun, otak yang telah diawet dengan kaedah ala mumia Mesir kuno dan otak dalam balang. Turut dipamerkan beberapa sampel otak individu terkenal lain termasuk ahli matematik Britain, Charles Babbage dan pembunuh kejam, William Burke.

………………..

dan inilah otak si genius Mr Eintein yang telah diawet…..

dah meninggal tapi otak beliau masih lagi laku……..

sumber : yahoo

Wajarkah pelajar kaki komplen ?

Salam

Pendapat aku tentang aduan (walaupun dah lama, rujuk gambar di bawah) ni sebenarnya tak wajar… sebab apa…..sebagai pelajar kenalah ada tanggungjawab sebagai seorang pelajar … samalah jugak macam pensyarah… kenalah ikut peraturan politeknik atau mana IPT pon……

Aku tak adalah kata aku bagus……  Aku sendiri pon pernah kena marah dengan pensyarah ….tapi dah memang buat salah, tak jaga disiplin …  memanglah aku sendiri pun panas tapi fikir semua tu untuk kebaikan kita jugak kan.. tapi apapun sebab … semua yang diceritakan kat bawah aku pernah alami (maklumlah aku pun sedang menuntut ilmu di sana).

terpulanglah kepada pendapat masing2 adakah ini wajar atau tak….semua orang ada pendapat sendiri…

Sumber klik sini

Belajar sambil mendengar lagu ?

Ada orang yang jenis suka belajar dalam keadaan sunyi dan tak kurang juga yang  suka belajar sambil mendengar muzik, apa pun bergantung juga kepada jenis pembelajaran, menurut pengalaman aku, belajar atau ulangkaji subjek yang kena menghafal perlu lebih ketenangan daripada belajar subjek yang banyak pengiraan atau penyelesaian masalah. Tapi jangan sampai terlalu khusyuk dengar daripada belajar….

Dari kajian  saintifik sebenarnya bunyi sekeliling macam bunyi berjalan kaki, orang bercakap, kenderaan dan sebagainya, “lagu” ini selalunya membantu sedikit sebanyak untuk sesetengah orang dan membantu jugak untuk diorang fokus. Lagi satu kalau boleh lagu tu mestilah jenis yang ringan atau sederhana (tak terlalu hardcore atau heavy metal) dan tidak mempunyai vokal atau rentak gendang yang kuat !, disarankan juga untuk mendengar lagu jazz, instrumental atau klasik.  Sesetengah orang lagi senang terganggu kat bunyi bising, persekitaran (termasuk aku), diorang ni akan merasa lebih tenang belajar di bawah keadaan  sunyi.

Untuk orang yang mudah hilang fokus belajar kalau dalam keadaan yang sunyi (mudah mengantuk, bosan dan tertidur)  maka tak ada masalah untuk mendengar lagu tetapi jangan terlalu kuat dan elakkanlah dengar lagu yang liriknya terlalu keras. Oleh itu, pilihlah cara terbaik untuk mendapatkan keselesaan terbaik ketika belajar

Miracle in Al-Quran

this notes i got from comments in youtube…

And amazingly enough have a look how many times the following words appear/mentioned in qur’an :

Month=12

Day=365

sea=32

Land=13

Sea + land = 32 + 13 = 45

% sea = 32/45 * 100 % = 71.11111111

% land= 13 / 45 * 100 % = 28.88888889 = 100.00

Modern Science has only recently proven that the water covers 71.111 % of the earth, while the land covers 28.889 %.

Is this a coincidence?

The word number of times mentioned in Quran:

Dunia(one name for life)=115=Aakhirat (one name for the life after)=115; Malaikat (angels)=88=Shaytan(satan)=88; Life=145=Death= 145;People=50=Messengers=50;Mu seebah(calamity)=75=Thanks=75; Spending(sadaqah)=73=Satisfact ion=73;Muslimeen=41=Jihad 41;Magic=60=Fitnah(dissuasion, misleading)=60;

Mind=49;Noor=(light)=49;Desire =8=Fear=8=Speaking publicly=18¡Publicising=18;Har dship 114=Patience=114

Man=24=Woman=24

Is this a coincidence? Quran say :

Al Kaafiruun[109:1]: hi unbelievers!

Al Kaafiruun[109:2]: I do not serve that which you serve,

Al Kaafiruun[109:3]: Nor do you serve Him Whom I serve:

Al Kaafiruun[109:4]: Nor am I going to serve that which you serve,

Al Kaafiruun[109:5]: Nor are you going to serve Him Whom I serve:

Al Kaafiruun[109:6]: You shall have your religion and I shall have my religion..

Allahhu Akbar