Category: Lain-lain

Wajarkah pelajar kaki komplen ?

Salam

Pendapat aku tentang aduan (walaupun dah lama, rujuk gambar di bawah) ni sebenarnya tak wajar… sebab apa…..sebagai pelajar kenalah ada tanggungjawab sebagai seorang pelajar … samalah jugak macam pensyarah… kenalah ikut peraturan politeknik atau mana IPT pon……

Aku tak adalah kata aku bagus……  Aku sendiri pon pernah kena marah dengan pensyarah ….tapi dah memang buat salah, tak jaga disiplin …  memanglah aku sendiri pun panas tapi fikir semua tu untuk kebaikan kita jugak kan.. tapi apapun sebab … semua yang diceritakan kat bawah aku pernah alami (maklumlah aku pun sedang menuntut ilmu di sana).

terpulanglah kepada pendapat masing2 adakah ini wajar atau tak….semua orang ada pendapat sendiri…

Sumber klik sini

Indahnya Cinta

Berikut adalah sajak hasil nukilan aku sendiri….walaupun tak sehebat mana tapi aku puas berkarya ( ceh cakap cam artis)…kalu cikgu bm masa spm aku baca ni …mesti dia kecewa…kah kah

Rasa selama mana ku pendam,

Apalagi berapa batu dikira jauhnya,

diriku ini dihiris perasaan sendiri,

disisi lain bagaikan langit tanpa bintang,

bintang yang berhenti bersinar,

lukisan yang tidak akan pudar selamanya…

Hala cinta yang samar,

Berangkai kasih dalam diam,

Perasaan pedih yang tidak akan hilang,

Kelak akan tahu di mana baiknya…….